-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4726 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

من دچار شهوت خود شدم چون بچه بودم با من خلاف كرده اند حالا من دوست دارم با يك پسر نزديكي كنم ولي مي گويند حرام است و نزديكي نكردن من باعث شده كه دست به كار استمناع بزنم شرايط ازدواج ندارم ، خود پسر هم حاضر است با او نزديكي شود، من زن را دوست ندارم. حالا من دوست دارم بدانم اگر داخل نشود و لاي پا باشد جرم آن سنگين است ؟
استمناء مطلقا حرام است. اجوبه الاستفتاءآت مقام معظم رهبري، ص164، مسئله787.
نگاه كردن مرد به بدن مرد (چه پسر بچه باشد چه نوجوان باشد) با قصد لذت حرام است. توضيح المسائل آيه الله بهجت، ص386، مسئله 1940.
لمس و نظر حرام، حرام است و جايز نيست. استفتاءآت ج3، ص268 مسئله48ـ47ـ43.
تحرير الوسيله ج4، ص342، مسئله4،5،6:
اگر كسي مذكري(جنس مردي) را وطي كند و در او دخول كند قتل او و قتل مفعول(كسيكه كه كار بر او واقع شده) ثابت مي شود، البته اين در صورتي است كه هر دو بالغ و عاقل و مختار باشند، و در حكم قتل آن دو فرقي نيست در اين كه مسلمان باشد يا كافر، زن داشته باشد يا نداشته باشد، چه از زن بدش بيايد يا خوشش بيايد، و اگر فاعل(كننده كار) بالغ و عاقل باشد و مفعول(آنكه كار بر او واقع شد) نابالغ در صورت تحقق دخول فاعل كشته مي شود و مفعول تأديب مي شود.
مسئله 6: اگر هم جنس بازي (مرد با مرد يا مردبا بچه و نوجوان) به دخول كشيده نشود مثلا به ران يا سرين او اكتفا كرده باشد، حدش صد تازيانه است. و در اين حكم فرقي نيست بين اين كه زن داشته باشند يا نه، مسلمان باشند يا كافر، البته در صورتي كه فاعل كافر و مفعول مسلمان نباشد وگرنه فاعل كافر حدش اعدام است، همچنانكه گذشت، و اگر اين عمل را مكرر انجام داده باشد و سه بار هر نوبت صد تازيانه خورده باشد، بار چهارم اعدام مي شود، و بعضي گفته اند بار سوم اعدام مي شود. لكن قول اول اشبهه است.
مسئله 5ـ در چگونگي اعدام لواط كننده و لواط دهنده حاكم مخير است بين اين كه گردنش را با شمشير بزند، و يا از كوه يا هر مكان بلند با دست و پاي بسته پرتابش كند، و يا او را در آتش بسوزاند و يا سنگسارش كند، و بنا بر قولي نيز مي تواند ديواري را بر سرش خراب كند. چه فاعل باشد و چه مفعول، حتي جايز است او را به هر طريقي كه اعدام كرد مرده اش را در آتش بسوزاند.
در توضيح المسائل حضرت آيه الله بهجت نبود از تحرير الوسيله استفاده شده است و اگر فتواي آيه الله بهجت را مي خواهيد به دفتر معظم له تماس حاصل فرماييد. من الله التوفيق

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.